اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس من| تخلف دو دانشگاه در پایان‌نامه‌‌های تقلبی زیاد است

مدیرکل حقوقی وزارت علوم با بیان اینکه تخلف یک یا دو دانشگاه در پایان‌نامه‌های تقلبی زیاد است، گفت: در کشف تخلفات، می‌دانیم که دانشجو ورودی چه سالی است و پس از ارائه گزارش تخلف‌ها به دانشگاه، مشخص می‌شود که پایان‌نامه دفاع شده است یا خیر.

فارس من| تخلف دو دانشگاه در پایان‌نامه‌‌های تقلبی زیاد است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته‌اند که «جلوی فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان گرفته شود».

خبرنگاران فارس در چندین نوبت این موضوع را پیگیری کرده‌اند.

حسین آقابابایی مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که از پایان‌نامه‌های تقلبی کشف شده چه تعداد دفاع شده و چه تعداد هنوز دفاع نشده‌‌اند، گفت:‌ در مرحله کشف اطلاعی از این موضوع که پایان‌نامه دفاع شده یا خیر نداریم.

وی ادامه داد: اطلاعات آنچه که از دانشجویان و پایان‌نامه‌های متخلف کشف شده منعکس کرده‌ایم، از سازمان سنجش دریافت شده است؛ به این معنی که سازمان سنجش به ما اعلام کرده که این دانشجویان ورودی چه سالی هستند؛ بنابراین از اینکه دفاع کرده اند یا دفاع نکرده اند در این مرحله اطلاعی نداریم.

آقابابایی تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به تخلفات تقلب علمی، دانشگاه باید پس از دریافت گزارش، این موضوعات را بررسی کند و وضعیت دانشجو را تشخیص دهند و با متخلفان برخورد کنند.

*تخلف یک یا دو دانشگاه در پایان‌نامه‌های تقلبی زیاد است

 مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در بین موارد بررسی‌ شده تخلف یک یا دو دانشگاه زیاد بوده است که موضوع را به آنها منعکس کرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول